5 redenen waarom steppen de meest effectieve training is

 

Beweging en frisse buitenlucht ineen

Houd jij ook zo van natuur en ben je het liefst de hele dag buiten? Wil je in beweging zijn terwijl je geniet van het buitenleven? Je pakt al snel de fiets of probeert een rondje te hardlopen. Voor veel mensen zijn dit soort workouts vanwege verschillende factoren niet uitvoerbaar. Door de schokkende beweging tijdens het rennen, beschadigen de knieën en bij het fietsen herhaalt dit probleem zich door de draaiende beweging. Met een snelle step los je niet alleen deze problemen op, maar belangrijker nog, je bent heerlijk in de buitenlucht actief!

Met een snelle step combineer je de beste onderdelen van het snowboarden, skateboarden, hardlopen en fietsen. Met als resultaat: een effectieve training zonder enige kans op blessures! Een snelle step is perfect voor degenen die op zoek zijn naar een leuke en effectieve low impact workout. We hebben een lijstje voor je opgesteld waarom een snelle step bij jou past:

 

 

✅ 1. Lage impact

De schopbeweging is vergelijkbaar met die van het skateboarden, maar het wisselen van de voeten is erg gemakkelijk omdat je een stuur hebt om je vast te houden. Bij elke 5-10 schopbeweging, zul je van been moeten wisselen. Als je dit een paar keer oefent, zit het zo in je systeem! Je lichaamsgewicht wordt over je evenwichtsbeen gepositioneerd, zodat de voet die de grond wegduwt geen schokkende impact doorstaat. Dit is positief voor jou, want in tegenstelling tot hardlopen, waarbij je na afloop uitgeput en kleine pijntjes kan ervaren, zal de schopbeweging je lichaam uitrekken en verlengen. Dit zorgt ervoor dat je na een rondje snelle step los en ontspannen bent. 

 

 

✅ 2. Staan is goed voor je

We weten allemaal dat zitten niet goed voor je is, ook als je dit combineert met een lichaamsbeweging. De snelle step maakt gebruik van een natuurlijk en comfortabele staande houding, waardoor je gemakkelijk op en af kunt stappen. Zodra je obstakels tegenkomt tijdens een rondje training, stap je af en stap je ook zo weer op, handig!

 

 

✅ 3. Volledige lichaamstraining

Snelle steps hoort in het rijtje van lage impact oefeningen. Bij een workout werken alle spieren die tijdens een rondje fietsen of hardlopen ook worden gebruikt. Daarnaast wordt dit gecombineerd met de rug, schouder en armen werk. Je zult al snel verschil zien bij je kuiten en billen, want die worden goed aan het werk gezet! Door de verschillende kick bewegingen zullen de spieren in beweging komen. Alle kleine spiergroepen worden actief door de knie tot aan de borst te trekken en deze weer naar beneden te laten zakken. Dit zal voornamelijk in het onderlichaam en de schuine en onderrug te voelen zijn. Met deze houding zorg je ervoor dat je harder gaat en wie wil dat nou niet!

Wanneer je de kuiten aan het werk wil zetten, zul je op de stabiliserende kuit moeten gaan staan en tegelijkertijd schoppend je been naar de borstkas toe trekken. Je kunt per training afstemmen waarop je je wil gaan focussen. Op deze manier zul je routines bedenken en geeft je de vrijheid om een eigen workout te verzinnen. 

 

 

✅ 4. Lage impact betekent geen lage intensiteit.

De snelle step zegt het al, je bent snel en dat komt door jouw lichaam! De step wordt door jou aangedreven en bevat dus geen versnellingen of motoren. Je zult met een snelle step twee keer zoveel vet en calorieën verbranden dan bij het fietsen. Een step wordt deze dagen steeds populairder als een manier om te trainen voor een marathon en triatlon. De sporter kan langer en vaker trainen met minder kans op blessures. 

 

 

✅ 5. Het is heel leuk.

Dit is eigenlijk het belangrijkste punt van een snelle step. We hebben het hier wel over een oefening, maar eigenlijk is een rondje step de leukste activiteit van de dag! Ben je op zoek naar een low impact workout en die uit te voeren is in de heerlijke (frisse) buitenlucht? Dan is steppen echt iets voor jou!

Ohja, hebben we al gezegd dat het zeer verslavend kan zijn?

Wil jij kennismaken met steppen? Volg onze 3-daagse GRATIS online training ‘Start met steppen’.

Een 3-daagse training over het starten met steppen

Maak een plan voor het stellen van sport doelen

Welke soort step past het best bij jou en jouw doel?

Leer een goede techniek voor het steppen

Je ontvangt deze online training helemaal gratis